Σχολιάστε

Πρόγραμμα Κυκλοφοριακής Αγωγής

bike3

Στα πλαίσια του μαθήματος της Ευέλικτης Ζώνης, όπου σύμφωνα με τις απαιτήσεις του νέου ωρολογίου προγράμματος Δημοτικών Σχολείων με ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα στην Γ΄ τάξη η μία διδακτική ώρα του μαθήματος διατίθεται για δραστηριότητες που αφορούν σε θέματα Κυκλοφοριακής Αγωγής, η τάξη μας αποφάσισε να υλοποιήσει συγκεκριμένο project με θέμα «κυκλοφορώ με ασφάλεια».
Γνωρίζουμε ότι τα παιδιά είναι οι πιο ευάλωτοι ίσως χρήστες του δρόμου. Η Κυκλοφοριακή Αγωγή, μαζί με την Αστυνόμευση και τη Μηχανική των δρόμων, αποτελεί ένα από τους βασικούς πυλώνες οδικής ασφάλειας. Υπάρχουν στοιχεία που αποδεικνύουν ότι η Κυκλοφοριακή Αγωγή είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική στη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων. Είναι αυτή που μπορεί να συμβάλλει αποτελεσματικότερα στη δημιουργία αλλά και αλλαγή στάσεων, όσον αφορά την ασφαλή και υπεύθυνη συμπεριφορά στο δρόμο. Βασικός σκοπός της Κυκλοφοριακής Αγωγής είναι πέρα από την παράλληλη ανάπτυξη όλων των επιμέρους τομέων της αγωγής όπως γνώσεων, δεξιοτήτων και στάσεων, η εξάσκηση των παιδιών σε βασικές δεξιότητες διακίνησης ως πεζών επιβατών και ποδηλατιστών και η γνώση των κανόνων του κώδικα οδικής κυκλοφορίας προκειμένου να επιτευχθεί η ανάπτυξη των εξαρτημένων αντανακλαστικών κινήσεων κατά την κίνησή τους στο δρόμο.
Ειδικότερα μπορούμε να πούμε ότι η Κυκλοφοριακή αγωγή και το συγκεκριμένο θέμα με το οποίο υλοποίησε η τάξη μας είχε ως στόχο:
Να γνωρίσουν τα παιδιά το οδικό περιβάλλον και μέσω αυτού να μάθουν να ερμηνεύουν σωστά τις ενδείξεις των φώτων της τροχαίας για τους οδηγούς και πεζούς να ερμηνεύουν σχετικούς πίνακες και γραφικές παραστάσεις, να αναγνωρίζουν βασικά σήματα τροχαίας, να αναφέρουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των μέσων συγκοινωνίας.
Να γνωρίσουν τα μεταφορικά μέσα, τη χρονική σειρά εμφάνισής τους καθώς και τα οχήματα που έχουν προτεραιότητα.
Να κυκλοφορούν με ασφάλεια ως πεζοί όταν περπατούν σε δρόμο χωρίς πεζοδρόμιο, στις διασταυρώσεις ή σε δρόμους χωρίς διάβαση πεζών, να χρησιμοποιούν τις αισθήσεις τους (όραση, ακοή) για να εντοπίζουν ήχους και πιθανούς κινδύνους και παίρνουν αποφάσεις στηριζόμενοι στη δική τους προσωπική κρίση και με κριτήριο ΠΑΝΤΟΤΕ την ασφάλειά τους και όχι τη γνώμη φίλων τους.
Να κυκλοφορούν με ασφάλεια ως επιβάτες γνωρίζοντας τους βασικούς κανόνες όταν επιβαίνουν σε ιδιωτικό αυτοκίνητο ή λεωφορείο, τηρώντας τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας παντού και πάντοτε χωρίς διαμαρτυρίες.
Να οδηγούν ποδήλατο με ασφάλεια αναγνωρίζοντας τα μέρη του ποδηλάτου καθώς και τα αντικείμενα τα οποία είναι απαραίτητα σε έναν ποδηλάτη, όταν κυκλοφορεί ιδιαίτερα το βράδυ, εφαρμόζοντας τους βασικούς κανόνες ποδηλασίας, επιλέγοντας ασφαλείς χώρους διακίνησης με ποδήλατο και φυσικά γνωρίζοντας τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας όταν κυκλοφορούν με ποδήλατο στο δρόμο.
Να γνωρίσουν τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας και τη χρησιμότητά του.
Την ενεργό συμμετοχή όλων των μαθητών.

Στα πλαίσια της ενασχόλησής μας με το παραπάνω θέμα, ανάμεσα στα άλλα, δημιουργήσαμε ενημερωτικά φυλλάδια με οδηγίες για ποδηλάτες και μηνύματα ζωής, φύλλα δραστηριοτήτων – ερωτηματολογίων, μακέτα δρόμου με την απαραίτητη σηματοδότηση, επισκεφτήκαμε μια σχολή υποψήφιων οδηγών όπου ενημερωθήκαμε για τη διαδικασία με την οποία μπορεί κάποιος να γίνει κάτοχος διπλώματος οδήγησης. Επίσης επισκεφτήκαμε το πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής Αλεξανδρούπολης, παρακολουθήσαμε ταινίες DVD με θέμα την κυκλοφοριακή αγωγή, ασχοληθήκαμε δημιουργικά με το πρόγραμμα για PC «κυκλοφορώ με ασφάλεια», μέσω του οποίου μάθαμε πολλά για την κυκλοφοριακή αγωγή με παιγνιώδη τρόπο, ζωγραφίσαμε τα σήματα της τροχαίας, φτιάξαμε κολλάζ με θέμα την ασφαλή κίνηση στους δρόμους κ.α.

Ο Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός
Αλεξούδης Ιωάννης

 ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ (ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ)

ΕΝΤΥΠΟ ΓΙΑ ΠΟΔΗΛΑΤΕΣ 1ΕΝΤΥΠΟ ΓΙΑ ΠΟΔΗΛΑΤΕΣ 2

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: